NOVINKA PRE PACIENTOV NOÚ: STRETNUTIE S NEMOCNIČNÝM OMBUDSMANOM KAŽDÚ STREDU

23.07.2025
Pacienti v NOÚ sa môžu podeliť o svoje zážitky a skúsenosti s nemocničným ombudsmanom každú stredu od 14.30 hod.

Od 1. augusta 2025 prináša Národný onkologický ústav (NOÚ) novú možnosť pre pacientov – osobné stretnutie s nemocničným ombudsmanom, prof. MUDr. Jurajom Pechanom, CSc. Ombudsman bude k dispozícii každú stredu od 14.30 do 15.30 hod. v miestnosti A-211 (hlavná budova, 2. poschodie).

Pre koho je táto služba určená?

Pre všetkých pacientov NOÚ, ktorí potrebujú:

  • pomoc pri riešení podnetov či otázok spojených s poskytovanou zdravotnou starostlivosťou,
  • podporu v situáciách, keď sa cítia nepochopení alebo narušení vo svojich právach,
  • radu, ako sa zorientovať v nemocničnom prostredí,
  • zdieľať svoju skúsenosť, prípadne vyjadriť spokojnosť so starostlivosťou,
  • vyjadriť pochvalu konkrétnemu zdravotníckemu pracovníkovi.

Čo je úlohou ombudsmana?

Ombudsman je sprostredkovateľ medzi pacientom a zdravotníckym zariadením. Pomáha zlepšovať komunikáciu, objasňovať nedorozumenia a zabezpečiť, aby boli práva pacientov rešpektované. Zachováva úplnú mlčanlivosť a pracuje nezávisle.

Táto pozícia bola zriadená v rámci Programu ozdravenia nemocníc Ministerstva zdravotníctva SR a jej cieľom je posilniť dôveru a zlepšiť kvalitu poskytovanej starostlivosti.

Kontakt na nemocničného ombudsmana:

prof. MUDr. Juraj Pechan, CSc.
Národný onkologický ústav
Klenová 1, 833 10 Bratislava
📧 ombudsman@nou.sk
📞 +421 2 59 378 203, miestnosť A-211 (hlavná budova, 2. poschodie)