23.07.2025
Pacienti v NOÚ sa môžu podeliť o svoje zážitky a skúsenosti s nemocničným ombudsmanom každú stredu od 14.30 hod.
Od 1. augusta 2025 prináša Národný onkologický ústav (NOÚ) novú možnosť pre pacientov – osobné stretnutie s nemocničným ombudsmanom, prof. MUDr. Jurajom Pechanom, CSc. Ombudsman bude k dispozícii každú stredu od 14.30 do 15.30 hod. v miestnosti A-211 (hlavná budova, 2. poschodie).
Pre koho je táto služba určená?
Pre všetkých pacientov NOÚ, ktorí potrebujú:
- pomoc pri riešení podnetov či otázok spojených s poskytovanou zdravotnou starostlivosťou,
- podporu v situáciách, keď sa cítia nepochopení alebo narušení vo svojich právach,
- radu, ako sa zorientovať v nemocničnom prostredí,
- zdieľať svoju skúsenosť, prípadne vyjadriť spokojnosť so starostlivosťou,
- vyjadriť pochvalu konkrétnemu zdravotníckemu pracovníkovi.
Čo je úlohou ombudsmana?
Ombudsman je sprostredkovateľ medzi pacientom a zdravotníckym zariadením. Pomáha zlepšovať komunikáciu, objasňovať nedorozumenia a zabezpečiť, aby boli práva pacientov rešpektované. Zachováva úplnú mlčanlivosť a pracuje nezávisle.
Táto pozícia bola zriadená v rámci Programu ozdravenia nemocníc Ministerstva zdravotníctva SR a jej cieľom je posilniť dôveru a zlepšiť kvalitu poskytovanej starostlivosti.
Kontakt na nemocničného ombudsmana:
prof. MUDr. Juraj Pechan, CSc.
Národný onkologický ústav
Klenová 1, 833 10 Bratislava
📧 ombudsman@nou.sk
📞 +421 2 59 378 203, miestnosť A-211 (hlavná budova, 2. poschodie)